در تعریف تبلیغات همسان، باید بگوییم، نوعی از تبلیغات آنلاین است که به دلیل همسانی و یکپارچگی ساختار و ظاهرشان با سایتهای نمایش دهنده، با این عنوان نامگذاری شدهاند. تبلیغات نیتیو، با همانند سازی و هماهنگی ظاهر تبلیغات با رابط کاربری (UI) صفحات وب سایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین میشود. هدف از این هماهنگی، مقابله با نادیده گرفته شدن تبلیغات توسط کاربران و در نهایت افزایش اثربخشی تبلیغات است.
انواع تبلیغات همسان چیست؟
تبلیغات کلیکی همسان در هر سایت به شکل متفاوت نمایش داده میشود، چرا که دقیقا سازگار با محتوای متنی و تصویری همان سایت طراحی میشود. در ادامه تعدادی نمونه تبلیغات همسان را معرفی و بررسی میکنیم.

تبلیغ در میان محتوا
فرض کنید در حال گشت و گذار در شبکههای اجتماعی هستید و یا مطلبی را در سایت مورد علاقهتان میخوانید، اگر در این شرایط با محتوای اسپانسر شده مواجه شدید، باید بدانید اینها همان نیتیو ادزها یا تبلیغات همسان هستند. این تبلیغات در ازای پرداخت یک هزینه مشخص، مستقیما در میان محتوای متنی یا تصویری سایت نمایش داده میشوند.
تبلیغ در موتورهای جستجو
یکی از روشهای تبلیغاتی پرطرفدار در میان موتورهای جستجو، روش Native Ads است. وقتی که نیتیو ادزها دقیقا به شکل نتایج جستجوی ارگانیک (Organic Search Results)، نمایش داده میشوند یعنی از روش تبلیغات همسان استفاده کردهاید.
ویجتهای پیشنهادی
یکی دیگر از اشکال Native Ads ، نمایش آنها در سایتها، شبکههای اجتماعی یا نتایج موتورهای جستجو به صورت ویجتهای پیشنهادی است. به این صورت که در پایان مطلب یا در کنار صفحات، محتوایی به شما پیشنهاد داده میشود تا در صورت تمایل روی آن کلیک کنید.
تبلیغات بنری
این مدل تبلیغات، مانند تبلیغات بنری هستند که دائما در سایتهای مختلف مشاهده میکنید. چیزی که این تبلیغات را متفاوت میکند، این است که محتوای این تبلیغات با سایتی که شما در آن حضور دارید یا محتوایی که در حال خواندن آن هستید، کاملا هماهنگ است.
لیستهای تبلیغاتی در خرید آنلاین
در صورتی که خریدهایک
خود را به صورت آنلاین انجام داده باشید، حتما کمپین تبلیغات همسان را در وب سایتهای خرید و فروش آنلاین مشاهده کردهاید. به عنوان مثال اگر قصد خرید کتاب داشته باشید، در لیستی که به شما ارائه میشود، تعدادی تبلیغ همسان نیز وجود دارد. در واقع تعدادی از ناشران در ازای پرداخت مبلغ مشخص، تبلیغات خود را دقیقا به شکل محتوایی که جستجو کردهاید، به شما نمایش میدهند.
مزایای این نوع تبلیغات:
شانس بیشتری برای ارتباط با مخاطبانتان داشته باشید
با استفاده از این تبلیغات میتوانید از حداکثر ظرفیت نمایش استفاده کنید و تبلیغات خود را به افراد بیشتری نمایش دهید. تبلیغی باشید که همه آن را میبینند!
تبلیغاتتان را از سایرین جدا کنید
از حداکثر ظرفیت ایران استفاده کنید
از آنجایی که جایگاه تبلیغات همسان روی بیشتر از ۱۱۰۰ وبسایت پربازدید قرار دارد، میتوانید تبلیغاتتان را به افراد زیادی نمایش دهید و از ظرفیت ماهانه بیش از ۲۵ میلیارد نمایش تبلیغات همسان یکتانت استفاده کنید.
با شروع تبلیغات همسان میتوانید در جایگاه مطالب پیشنهادی از سراسر وب قرار بگیرید و توجهها را به طور خاص به خود جلب کنید.
برای آشنایی با تبلیغات ایمیلی اینجا کلیک کنید
همچنین جهت پیگیری اخبار روز حوزه ی دیجیتال مارکتینگ به صفحه ی اینستاگرام ما مراجعه کنید