
تبلیغات محتوامحور نسل جدید از تبلیغات محصول بهصورت هوشمند است.
این نوع تبلیغ در صفحاتی نمایش داده میشوند که محتوای اصلی صفحه ارتباط نزدیکی با محصولی که قرار است تبلیغ شود، داشته باشد
در واقع، تبلیغی که کاملاً مرتبط با نیازی که در آن لحظه دارد نمایش میدهیم؛ بنابراین از آنجایی که این سرویس جدید از تبلیغات محصول، میتواند در لحظه مطابق با نیاز کاربر در جلوی چشمش قرار گیرد، احتمال کلیک بیشتری هم دارند.
مزایای تبلیغات محتوامحور چیست؟
۱. جذب مخاطبان باکیفیت از طریق تبلیغات محتوامحور
اغلب کاربران چیزی را جستجو میکنند که با نیاز یا علاقهٔ آنها مرتبط است.
شما از طریق تبلیغات محتوامحور، محصولات یا خدماتی را به کاربر نمایش میدهید که بیشترین تناسب را با محتوای در حال بازدید دارد؛ بنابراین احتمال بیشتری دارد که کاربر روی آن کلیک کند.
با این تفاصیل، میتوان گفت وقتی بهجای تبلیغات انبوه، تبلیغات محتوامحور را انتخاب میکنیم، مخاطبینی هدف گرفته میشود که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری بیشتر است.
۲. تبلیغات محتوامحورمناسب برای استارتاپها و کسبوکارهای کوچک
کمتر هزینهکردن برای کسبوکارهای کوچک بسیار مهم است. بخش بزرگی از هزینههای شرکتها در تبلیغات به هدر میرود. تبلیغات محتوامحور باعث میشود به لیدهای باکیفیت برسید که درصد زیادی از آنها نیز به خرید منجر شوند.
در واقع، فقط نرخ CTR (نرخ کلیک) مهم نیست، بلکه درصد CPA (هزینه بهازای هر اقدام) در اینجا اهمیت بیشتری دارد.
۳. ساخت تبلیغ برای هزاران محصول فقط با چند کلیک ساده
برای ساخت کمپینهای هدفمند از نوع کلیدواژهای، موضوعی و رفتارمحور لازم است خودتان تمام تبلیغاتی را که مایل به نمایششان هستید ایجاد کنید؛ اما در کمپین محتوامحور بهطور سیستمی و هوشمند، برای هر محصول، تبلیغی جداگانه ایجاد میشود. در این حالت، مخاطب با مشاهدهٔ تبلیغ محصول موردنیاز خود بهجای یک تبلیغ نسبتاً عمومی، شگفتزده خواهد شد.
۴. نرخ CTR بالاتر
تحقیقاتی که روی این نوع تبلیغات در مقایسه با تبلیغات موضوعی و رفتارمحور انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که کاربران روی این تبلیغات بیشتر کلیک میکنند. احتمال بیشتری هم وجود دارد که این کلیکها به خرید انجام شود. دلیل این امر هم واضح است؛ چون این نوع تبلیغات در لحظه مطابق با نیاز کاربر به او نمایش داده میشود، احتمال کلیک هم بیشتر است.
۵. پیادهسازی آسانتر و مقرونبهصرفهتر در زمان کم
موفقیت تبلیغات رفتارمحور که نوعی از تبلیغات محصول است، به دادهها متکی است. دادههایی که از رفتار و سابقهٔ مرور کاربر ناشی میشود؛ یعنی اینکه شما به ابزارهایی برای جمعآوری و تجزیهوتحلیل این دادهها، استراتژیهایی برای استفاده از آن و افرادی برای بهینهسازی این فرآیند نیاز دارید.
برای کسبوکارهایی که منابع و دادههای مشتری کمتری در اختیار دارند، تبلیغات رفتارمحور ممکن است خیلی فوری جوابگو نباشد؛ اما تبلیغات محتوامحور به داده و تحلیل کاربر نیازی ندارد و براساس موقعیتی که کاربر دارد و اینکه در چه صفحهای بهدنبال چه اطلاعاتی است، تبلیغات مشابه نیازش به او نمایش داده میشود.
برای آشنایی با تبلیغات ایمیلی اینجا کلیک کنید
همچنین جهت پیگیری اخبار روز حوزه ی دیجیتال مارکتینگ به صفحه ی اینستاگرام ما مراجعه کنید