چت GPT چیست؟ چت GPT یک هوش مصنوعی جدیده که اخیرا سر و صدای زیادی بپا کرده عدهای از مردم و صاحبین مشاغل ترسیدند که شاید این هوش مصنوعی جایگزین اونها بشه اما از طرفی عدهای دیگر مثل خیلی از سئو کار ها از این هوش مصنوعی برای بهبود امتیاز و عملکردشون استفاده میکنند. حالا […]
بازاریابی موتور جستجو یا SEM چیست ؟ و چه تفاوتی با SEO دارد؟
بازاریابی موتور جستجو (SEM) چیست؟ SEM مخفف «Search engine marketing» و بهمعنای بازاریابی موتور جستجو است. این روش بازاریابی یکی از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای افزایش حضور در صفحهٔ نتایج جستوجو (SERP) بهمنظور جذب مشتری بیشتر است. تا وقتی که سایت شما توسط موتورهای جستجو در لیست نتایج به کاربران نمایش داده نشود، چیزی […]
کپی لفت چیست؟
کپی لفت یجورایی بازی با کلمه کپی رایته، در زبان انگلیسی «لِفت» به معنای چپ، متضاد «رایت» در معنیِ «سَمتِ راست» است. کپیلفت عملی را توصیف میکند که در آن با استفاده از قانون حقّ تکثیر (کپیرایت)، تضمین میشود که اجازهٔ نسخهبرداری و ویرایش یک اثر برای همگان محفوظ میمانَد و هیچ شخصی اجازه ندارد […]
تبلیغات محتوامحور چیست؟
تبلیغات محتوامحور نسل جدید از تبلیغات محصول بهصورت هوشمند است. این نوع تبلیغ در صفحاتی نمایش داده میشوند که محتوای اصلی صفحه ارتباط نزدیکی با محصولی که قرار است تبلیغ شود، داشته باشد در واقع، تبلیغی که کاملاً مرتبط با نیازی که در آن لحظه دارد نمایش میدهیم؛ بنابراین از آنجایی که این سرویس جدید […]
تبلیغات ایمیلی
دو اصطلاح تبلیغات ایمیلی و بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) مترادف هم بهکار میروند. درحالیکه مفهوم بازاریابی گستردهتر است و فراتر از صرف تبلیغات را دربرمیگیرد. تبلیغات ایمیلی میتوان گفت نوعی از بازاریابی و تبلیغات دیجیتال است که در آن مشتریان احتمالیتان را به دریافت ایمیلهایی با محتوای تبلیغاتی مشتاق میکنید. البته بعضی کسبوکارها بدون اینکه […]
تبلیغ در گوگل
تبلیغ در گوگل تبلیغ در گوگل کارآمد ترین روش افزایش فروش و جذب مخاطبان مشتریان بالقوه شما بطور مداوم در جستجوی خدمات و محصولات شما در گوگل هستند. اگر شما به ازای کلمه کلیدی درست و در زمان و مکان مناسب در معرض دید این کاربران باشید، قطعا مشتریان بیشتری را به کسب و کار […]
تبلیغات همسان
در تعریف تبلیغات همسان، باید بگوییم، نوعی از تبلیغات آنلاین است که به دلیل همسانی و یکپارچگی ساختار و ظاهرشان با سایتهای نمایش دهنده، با این عنوان نامگذاری شدهاند. تبلیغات نیتیو، با همانند سازی و هماهنگی ظاهر تبلیغات با رابط کاربری (UI) صفحات وب سایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین میشود. هدف از این […]
مالی و سرمایه گذاری
آیا تا کنون به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری فکر کردهاید؟ بازارهای مختلفی مثل بازار ارز دیجیتال، فارکس و بورس گزینههایی هستند که ممکن است عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری را از آن خود کنند. اما این موضوع برای افراد مختلف میتواند کاملا متفاوت باشد؛ زیرا بهترین بودن در این مورد کاملا […]
کارآفرینی چیست ؟
کارآفرینی چیست و کارآفرین کیست؟ در جواب سوال کار آفرینی چیست ابتدا باید بدانیم کلمه Entrepreneur که در زبان فارسی به کارآفرین ترجمه شده، اصالتاً یک کلمه فرانسوی که اولین بار در سال 1723 میلادی برای توصیف فردی که با پذیرفتن ریسک اقتصادی و با امید به سودآوری، یک کسبوکار را راهاندازی و مدیریت میکند […]
استراتژی رشد
استراتژی رشد چیست؟ موفقیت و رشد برای هر کسبوکاری در گرو تصاحب سهم بیشتر از بازار است. استراتژی رشد نقشه راهی جهت دستیابی به این سهم بیشتر است. متناسب با پیچیده بودن رقابت در بازارهای نوین و خصوصا فضای دیجیتال، تدوین استراتژی رشد برای کسبوکارهای جدید هم چالشهای خاص خود را دارد. این استراتژی باید […]